May 6, 2009

Fantastic workshop with Jessica Claire

Today I have had a very inspiring day at the Stockholm workshop with the amazing photographers Jessica Claire and Christopher Becker and a whole bunch of Swedish wedding photographer colleagues. Today was the Jessica day, and tomorrow morning I will be back to listen to Becker!

I am sure the photo blogs of my fellow participants will overflow with photos of the two gorgeus models who played the wedding couple of today, and here is my contribution!




















Last but not least, I want to thank Per Karlsson and Canon for providing some lenses to try out today and all photos above was shot with the 85mm F1.2L.

14 comments:

Petra Hall said...

Underbara bilder Linda!! (Som vanligt måste jag säga, och det är inget negativt!) Jag var lite feg som inte vågade mig fram mer, men 135:an var lite lång, så när jag hittade en bra position så hann någon annan ställa sig framför.

Fotograf Jenny Blad said...

Oh wow - så fiiint!

Fotograf Jenny Blad said...

Oh wow - så fiiint!

Annette said...

ja jag vill också bara säga woowwww och jätte fina färgar (farver :-))

mvh
Annette
www.kongsmark.se
bröllopsfotograf i Sigtuna

monika said...

Hej :-) så vackra foton!!!!!! älskar din processing... så underbara färger och bw..... Tusen hälsningar och hoppas vi ses snart igen!!!

kram :-)

Brigitte Grenfeldt said...

Hmmm... allting med 85an... och jag som hade tankarna att sälja min... Bilderna är grymma!

Brigitte Grenfeldt said...
This comment has been removed by the author.
Wellcome to our blog! said...

Vilka fina bilder Linda! Verkligen!
Och dina objektiv... Från 135/2 till 85/1.2...
Det bli bara "värre och värre"!!!

Lindísima Photography, Linda Broström Cabrera Bröllopsfotograf said...

Tack alla!

Georgios, Canon lånade ut gluggar så 85:an är tyvärr inte min.
Brigitte, vill du sälja din sa du... :-)?

Justin said...

Hi Linda...nice job shooting over everyone's shoulders;)...you really got some nice images from that day! It was nice to meet you!

Justin

Björn Sorkin said...

Härliga bilder Linda, men jag hade inte förväntat mig något annat från dig.
Lunch någon dag?
/Björn

Anonymous said...

Superfina bilder Linda! Jag önskar jag hade varit med på nån av workshoparna också. Det är inspirerandes att se ditt arbete!
/Karin, BildKär
Gud jag har ju inte ens nått Google account.. får lägga in det här som anonym.. :-)

Angelica said...

Hej Linda, jag säger bara WOW! Vilka helt fantastiska bilder du tog från dagen! Men jag är inte förvånad, har alltid beundrat dina bilder! Hoppas vi ses snart igen!
STOR kram Angelica
www.slottstudion.se
www.slottsbrollop.se

Unknown said...

Lovely set of b & g photos.